Acte necesare înscriere

ATENȚIE! Indiferent de numărul de înscrieri se aduce UN SINGUR DOSAR CU ACTE!

A. ACTE DE STUDIU

1. Diplomă de Bacalaureat și foaie matricolă (din liceu)

ATENŢIE: Câtă vreme o persoană se află în evidenţa uneia sau mai multor instituţii de învăţământ superior, actele de studiu în original trebuie să fie depuse la Secretariatul uneia dintre aceste instituţii!

În cursul admiterii se admit, în anumite etape, și  copii legalizate / conform cu originalul* ale actelor de studiu, candidații vor aduce diploma în original, în faza confirmărilor (dacă nu au depus-o la înscriere).

Prin excepție, pentru candidații care au promovat examenele de bacalaureat în sesiunile corespunzătoare anului școlar curent (2024), în baza acordului acestora, se pot prelua rezultatele obținute la bacalaureat din sistemul SIIIR, caz în care nu este necesară diploma sau adeverința provizorie – aceasta se va aduce obligatoriu la confirmarea locului. În acest caz, se va aduce obligatoriu la înscriere doar foaia matricolă. ATENȚIE! Acest sistem funcționează numai pentru anul școlar curent, candidații care au absolvit liceul înainte de 2024 NU pot alege această variantă.

§ După afişarea rezultatelor, pentru confirmarea locului şi finalizarea concursului de admitere e obligatoriu:

• pentru candidaţii declaraţi admişi pe locuri subvenţionate de stat (buget): să depună la dosar originalele actelor de studii (fără acestea, candidatul va pierde locul obţinut prin concurs);

• pentru candidaţii declaraţi admişi pe locuri cu taxă de şcolarizare: să depună la dosar originalele actelor de studiu SAU copii legalizate / conform cu originalul*, însoțite de adeverinţe din care să reiasă că acestea se află depuse la o altă instituţie de învăţământ.

Candidații care au absolvit liceul în străinătate vor depune conținutul dosarului de echivalare pentru CNRED sau, dacă au obținut deja echivalarea, atestatul emis de CNRED. Detalii AICI.

2. Diplomă/Adeverință de Licență (pentru candidații licențiați)

ATENŢIE: Câtă vreme o persoană se află în evidenţa uneia sau mai multor instituţii de învăţământ superior, actele de studiu în original trebuie să fie depuse la Secretariatul uneia dintre aceste instituţii!

§ După afişarea rezultatelor, pentru confirmarea locului şi finalizarea concursului de admitere e obligatoriu:

• pentru candidaţii declaraţi admişi pe locuri subvenţionate de stat (buget): să depună la dosar originalele actelor de studii (fără acestea, candidatul va pierde locul obţinut prin concurs);

• pentru candidații declarați admiși pe locuri cu taxă de școlarizare: să depună la dosar originalele actelor de studiu SAU copii legalizate / conform cu originalul*, însoțite de adeverințe din care să reiasă că acestea se află depuse la o altă instituție de învățământ.

Acte suplimentare necesare candidaților străini sau cu liceul absolvit în străinătate – detalii AICI.

B. DOCUMENTE PERSONALE

3. Certificatul de naştere – copie legalizată / copie conform cu originalul*.

4. B.I. sau C.I. – în copie simplă.

5. Certificatul de căsătorie sau alte certificate care atestă schimbarea numelui – copie legalizată / copie conform cu originalul*, NUMAI în cazul în care candidatul şi-a schimbat numele specificat în certificatul de naştere şi pe actele de studiu, în urma căsătoriei, adopţiei etc.

6. Trei fotografii 3/4 cm.

C. ACTE CARE DOVEDESC DREPTUL CANDIDATULUI SUB 26 DE ANI DE A BENEFICIA DE SCUTIRE DE TAXA DE ÎNSCRIERE / TAXA DE ŞCOLARIZARE (după caz)

7. Adeverințe sau certificate (copie legalizată / copie conform cu originalul*, cu excepția adeverințelor) care atestă că un candidat este:

  • olimpic internațional sau național (doar premiul I) – diplomă
  • copil de cadru didactic (în activitate sau pensionat) – adeverință de la școală / liceu / universitate / inspectorat (în original)
  • copil al unui angajat al Universității din București – adeverință de angajat (în original)
  • orfan de ambii părinți – certificate de deces
  • aflat în plasament familial – adeverință / hotărâre judecătorească
  • provenit dintr-o familie monoparentală (vezi mai jos)
  • cazuri medicale / sociale grave – certificat de handicap (sau alte documente medicale relevante) / adeverință de la direcția de asistență socială

În cazul familiilor monoparentale (candidatul este în întreținerea unui singur părinte, fără pensie alimentară de la celălalt), aceste documente sunt, după caz: certificatul de naștere al candidatului (tatăl nedeclarat) / hotărâre judecătorească (părinte dispărut / în sistemul penitenciar) / hotărâre judecătorească de divorț (doar pentru custodie exclusivă, fără pensie alimentară) / declarație pe propria răspundere la notar că părinții nu au fost niciodată căsătoriți sau că unul din părinți nu participă la îngrijirea candidatului (în cazul divorțurilor cu custodie comună).

ATENȚIE! Conform legii, scutirile de taxă se aplică doar candidaților sub 26 de ani. Scutirea vizează taxa pentru o singură înscriere (250 RON). Candidații scutiți de această taxă (indiferent de motiv) care doresc să se înscrie la mai multe specializări A vor achita diferența (100/150 RON).

D. ALTE DOCUMENTE

8. Chitanța care dovedește achitarea taxei de înscriere; taxa se va achita la o casierie din incinta Facultății, iar chitanța va fi inclusă în dosarul depus. Dacă doresc, candidații pot solicita o copie după chitanță, cu semnătura și ștampila Comisiei de Admitere, însă originalul va rămâne la Facultate, inclusiv după retragerea dosarului.

Începând din 2017, plata taxei de înscriere se poate face și online, aici: https://po.unibuc.ro/admitere.php

Pașii sunt următorii:
a) se selectează Limbi și Literaturi Străine
b) se selectează cuantumul taxei (vezi Taxe)
c) se completează datele candidatului (din buletin)
d) se urmăresc pașii aplicației de plată
e) se imprimă și se adaugă la dosar dovada plății (primită prin email)

ATENȚIE! Suma trebuie să coincidă cu cea aferentă numărului de înscrieri din fișa completată la înscriere! Recomandăm această procedură NUMAI candidaților care sunt siguri de specializările la care vor să se înscrie. Plata unei diferențe între suma plătită online și cea finală se poate face în momentul înscrierii propriu-zise, însă candidații au obligația să se asigure la momentul depunerii dosarului că au achitat întreaga sumă (online și/sau fizic). Comisia își rezervă dreptul să respingă parțial sau complet un dosar cu plata neconfirmată integral de sistemul de plăți electronic (la care se adaugă sau nu chitanța pentru o eventuală diferență).

9. Fișele de înscriere:

  • Fișa de date personale – ATENȚIE – înainte de înscrierea la sediul facultății toți candidații trebuie să completeze formularul de preînscriere – linkul va fi disponibil în perioada înscrierilor și necesită completarea mediei finale de la Bacalaureat.
  • Fișa de opțiuni (specializările la care se înscrie candidatul) se completează pe loc, la înscriere, sub supervizarea unui membru al comisiei de admitere.

10. Adeverință medicală din care să rezulte că este apt pentru facultate / clinic sănătos, valabilă (eliberată cu cel mult o lună înainte de înscriere) de la cabinetul medical al liceului absolvit / medicul de familie / o policlinică cu plată – obligatoriu în original.

11. (dacă este cazul) Adeverință de la facultatea/facultățile de stat urmate anterior (indiferent dacă au fost sau nu absolvite), în care să se indice numărul de ani finanțați de la buget și în care au primit bursă.

!!! → Taxa de înscriere (vezi 8) se va achita la sediul Facultății în momentul înscrierii; de asemenea, fișele (vezi 9) vor fi completate pe loc, sub îndrumarea membrilor Comisiei de Admitere.

Acte suplimentare necesare candidaților olimpici – detalii AICI.

Acte suplimentare necesare candidaților străini sau cu liceul absolvit în străinătate sau într-un alt sistem educațional – detalii AICI.

* Prin copie conform cu originalul se înțelege prezentarea unei copii simple (xerox) și a originalului documentului respectiv la înscriere. Personalul Facultății de Limbi și Literaturi Străine va verifica autenticitatea copiei care rămâne la dosar, originalul fiind păstrat de candidat. Nu se acceptă copii simple marcate sau ștampilate “conform cu originalul” de către candidat sau alte instituții (ex. secretariatul liceului).

Calendar Iulie 2024

Preînscriere – 8-19 iulie

Înscrieri 8-19 iulie:

  • Sediul din Pitar Moș
  • Program luni-vineri 10:00-15:00, sâmbătă-duminică 10:00-13:00 – cu programare (AICI)

Locuri disponibile / Acte necesare / Taxe

Afișarea rezultatelor 23 iulie (în jurul orei 12:00)

Confirmări – Link

Înmatriculare – după 30 septembrie 2024

 

Calendar septembrie 2024

Preînscriere – 3-8 septembrie;

Înscrieri – 3-8 septembrie;

  • Sediul din Pitar Moș, sala 2;
  • Program luni-vineri 10:00-15:00, sâmbătă-duminică 10:00-13:00;

Locuri disponibile / Acte necesare / Taxe

Afișarea rezultatelor – 11 septembrie;

Confirmări – 12-15 septembrie;

Înmatriculare – după 30 septembrie 2024